Nå dit salgsmål!

Hvorfor er det, at mange sælgere har problemer med at ”sælge”?

 

Jeg arbejder med et begreb, jeg kalder succes-trekanten og  som fokusere på 3 forskellige basis områder: 1. Holdning,   2. adfærd og  3. teknikker.

 

Hvis vi starter med toppen, din holdning (attitude), det jeg kalder din tankegang, så tror jeg på at, hvis du din holdning er: -  hey, jeg skaber værdi for din virksomhed og jeg kan være en del af din beslutnings-proces etc. – så er meget vundet.

 

Jeg arbejder derfor med personers trygheds-zoner (comfort-zone). – jeg ser alt for ofte, at sælgere intellektuelt ret præcist ved, hvad der skal siges, men man kan bare ikke få sig selv til af gøre det. Derfor er det vigtigt at være bevidst om, hvordan man skal tænke for at være en succesfuld sælger og ”top performer”.

 

Et andet område i succes-trekanten er din adfærd. Spørg dig selv, hvilken adfærd du skal gøre hver dag systematisk, for at blive og være succesfuld?  Hvis du nu som en effektiv sælger kunne sige til dig selv.- ”jeg skal udføre dette og dette præcist og hver eneste dag for at være succesfuld i mit arbejde”!

Sælgere eller salgsledere arbejder ofte med fokus på omsætning, dækningsbidrag og mål mv. men ikke så meget på, hvad skal der til og hvordan det opnås.

 

Jeg tror på, at når man fokusere på sin adfærd, så kommer resultaterne  også. Hvis man rutinemæssigt udføre en bid hver eneste dag , så kommer successen ad sig selv.

Holdning, adfærd og så teknikker. – ja, så hvis du føler dig godt tilpas  og du ved hvad du skal gøre hver eneste dag, så er taktik og strategi (teknikker) også meget nemmere.

Jeg ser ofte i traditionel salgstræning og kurser, at sælgere og ledere lærer hvad der skal siges og lærer hvordan salgsprocessen skal gennemføres, men efter 30 dage falder man så tilbage til den ”gamle” adfærd og måde at arbejde på, ja tilbage til de oprindelige salgstal eller værre. (bedre resultater udebliver)

Problemet er ofte, at der kun arbejdes med den ene side af denne trekants elementer.

Claus Jørgensen  -  mobil: 28 14 62 70   -   www.prohuman.dk  -  email: info@prohuman.dk